- Odwiedziny: 475622
- Do końca roku: 277 dni
- Do wakacji: 84 dni
Szkoła Podstawowa im. św. Stanisława Kostki w Załężu
-
Statystyki
Nauka poprzez zabawę 2011-2013
„Nauka poprzez zabawę – stawiamy na wszechstronny rozwój uczniów ze szkół podstawowych klas I-III z Gminy Osiek Jasielski ”.
Realizowane zajęcia:
1. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych
2. Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w pisaniu i czytaniu, a także zagrożonych ryzykiem dysleksji.
3. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych.
4. Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej.
Projekt „Nauka poprzez zabawę - stawiamy na wszechstronny rozwój uczniów ze szkół podstawowych klas I-III z Gminy Osiek Jasielski” realizowany jest przez 6 szkół z gminy wśród których jest nasza szkoła. Dzięki realizacji projektu z indywidualizacji nauczania, dzieci mogą wzbogacić ofertę zajęć dodatkowych, a tym samym lepiej zrealizować cele wynikające z wymagań nowej podstawy programowej, która zakłada indywidualizację procesu nauczania stosownie do potrzeb i możliwości każdego ucznia.
Celem projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez indywidualizację procesu kształcenia dzieci z klas I-III
Cele szczegółowe projektu w Szkole Podstawowej w Załężu to:
-
Zmniejszenie zaburzeń umiejętności szkolnych dotyczących specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu
-
Zmniejszenie zagrożenia dysleksją.
-
Zwiększenie wiedzy i umiejętności matematycznych w szczególności w liczeniu pamięciowym i rozwiązywaniu zadań tekstowych
-
Zwiększenie umiejętności komunikacyjnych oraz nabycie umiejętności zachowań asertywnych.
-
Zwiększenie wiedzy i umiejętności matematyczno-przyrodniczych wśród uczniów zdolnych
-
doposażenie bazy dydaktycznej szkoły
W wyniku realizacji projektu uczniowie poprzez zabawę rozwijają swoją kreatywność i aktywność. Projekt wpływa na wszechstronny rozwój uczniów; poszerza ich wiedzę, podnosi umiejętność współpracy w grupie, ułatwia dostęp do informacji, wpływa na kreowanie postaw społecznych, wzmacnia wiarę we własne możliwości, a tym samym daje szansę na lepszy start w przyszłą edukację.